كارت ويزيت | چاپ كارت ويزيت كارت ويزيت | چاپ كارت ويزيت .

كارت ويزيت | چاپ كارت ويزيت

همه چيز درباره ي طراحي يك كارت ويزيت عالي

كارت

طراحي  كارت ويزيت

هر كس بايد اين نكته را در به خاطر بسپارد كه طراح يك كارت ويزيت خوب يعني به تصوير كشيدن حس كار و نوع تجارت مشتري. يك كارت ويزيت خوب بايد به گونه اي طراحي شده باشد كه بتواند بلافاصله توجه بيننده را به خود جلب كند و او را ترغيب به خريد محصول نمايد.

يك كارت ويزيت خوب نبايد به عنوان آيتمي براي معرفي در نظر گرفته شود كه براي برقراري ارتباط با مشتريان مورد استفاده قرار مي گيرد. كارت ويزيت يكي از روش هاي تبليغ و به نوعي ايستگاه اطلاعاتي در مورد شما و كاري كه انجام مي دهيد مي باشد. اگر كارت ويزيت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمينه بالا بردن ميزان فروش محصول و معرفي و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، اين ثابت مي كند كه كارت ويزيت شما در سطح مناسبي براي تاثير گذاري نبوده است.

اكثر افراد فكر مي كنند كارت ويزيت روش موثر تبليغات فروش است؛ اين نوع تفكر در ميان افرادي رايج است كه به تازگي وارد عرصه تجارت شده اند. ايده كلي در مورد فلسفه كارت ويزيت اين است كه يك كارت ويزيت به قدري از يك طراحي خوب برخوردار باشد كه با قرار گرفتن روي ميز نظر هر بيننده را به خود جلب كرده و حرفه اي بودن طرح آن نيز باعث شود تا اين حس در بيننده ايجاد شود كه با يك مجموعه كاملا حرفه اي طرف است، بنابراين سعي مي كند خريد خود را از اين كمپاني خاص انجام دهد.

كارت هاي ويزيت از ابزارهاي موثر و مفيد هستند كه تاثير آنها اثبات شده است. داشتن يك كارت ويزيت خوب با طراحي منحصر به فرد و چشم گير اين امكان را براي مشتريان و مصرف كنندگان فراهم مي كند تا خريد خود را به آساني و با طيب خاطر انجام دهيد.
در اينجا ۲۳ نكته اساسي و مفيد را به شما خواهيم گفت كه به شما كمك مي كند كه يك كارت ويزيت خوب طراحي كنيد:

۱. از تصويري استفاده كنيد كه نمايانگر كار، محصول و كمپاني شماست.

۲. مطمئن شويد كارت ويزيت شما داراي جذابيت هاي لازم براي جذب و جلب توجه و ترغيب مشتري است.

۳. از رنگ هاي متنوعي استفاده كنيد.

۴. از عكس هايي استفاده كنيد كه احساسات افراد را تحريك كند، البته با توجه به اين كه برخي از تصاوير ممكن است براي محيط تجاري مناسب نباشد.

۵. از كارت هايي كه مواد پلاستيكي در آنها بكار رفته استفاده نكنيد. از كارت هاي رنگي و كارت هايي استفاده كنيد كه داراي طرح هاي غير معمول و غير عادي است، به اين طريق طرح كارت در ذهن بيننده باقي مانده و ديرتر فراموش مي شود.

۶. كارت خود را در سايزهاي مختلف تجسم كنيد. شما مي توانيد كارت خود را به گونه اي طراحي كنيد كه فقط محصولي كه قصد فروش آن را داريد به نمايش بگذارد.

۷. كارت را به صورتعمودي طراحي كنيد تا مطمئن شويد بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد.

۸. كارت ها ويزيت دو لت و سه لت مي تواند نقش يك كاتالوگ را ايفا كند.

۹. كارت هاي ويزيتي با طرح هاي مختلف طراحي كنيد. با اين روش افراد در كلكسيون كارت هاي ويزيت شان تعداد بيشتري كارت از شما خواهند داشت.

۱۰. به اضافه كردن يك فايل آهنگ يا موزيك به كارت خود فكر كنيد. اين گونه مي توانيد مطمئن باشيد هر كس با هر سليقه اي از داشتن كارت شما امتناع نمي كند.

۱۱. شما بايد مطمئن باشيد كارت شما از روش ها و راه هاي لازم براي ارتباط برقرار كردن با افراد برخوردار است، مثلا نام كمپاني، آدرس، شماره تماس، فاكس، آدرس وب سايت و همچنين آدرس ايميل. فراموش نكنيد بودن نام خود شما به اندازه نام كمپاني در كارت ويزيت اهميت دارد.

۱۲. نگران هزينه اي كه بايد براي كارت ويزيت بپردازيد نباشيد. با كمي بيشتر هزينه كردن براي چات كارت ويزيت بعدا مي توانيد درآمد بيشتري داشته باشيد. با داشتن يك كارت ويزيت خوب با تعداد بالا تعداد افرادي كه با شما تماس مي گيرند نيز بيشتر شده، در نتيجه ميزان فروش محصول شما نيز افزايش پيدا مي كند.

۱۳. داشتن دو كارت متفاوت مي تواند ميزان فروش محصول شما را تا حد باور نكردني بالا مي برد.

۱۴. مطمئن شويد كارت ويزيتي كه طراحي مي كنيد به خوبي برند يا نام تجاري شما را تصريح و توصيف مي كند.

۱۵. سعي كنيد مشخصات كلي خلاصه و در يك خط قابل خواندن و فهميدن باشد از نوشتن متن هاي طولاني اجتناب كنبد فراموش نكنيد كارت ويزيت با برشور يا تراكت تبليغاتي فرق دارد پس هرچه مختصر تر و كوتاهتر باشد براي مخاطب قابل لمس تر است

۱۶. نوشته اي انتخاب نكنيد كه مردم قادر به فهم آن نباشند چون باعث مي شود برخي از مشتريان خود را از دست بدهيد.

۱۷. از كارت ويزيت هايي استفاده نكنيد كه حاوي اطلاعات ارتباطي قديمي، آدرس پستي و … است چون باعث مي شود يك فرد غير حرفه اي و اماتور به نظر برسيد.

۱۸. سعي كنيد به جاي نوشته هاي طولاني از نوشته ها و عبارات كوتاه و مختصر استفاده كنيد. نوشته هاي بلند و طولاني باعث كمم شدن علاقه فرد به خواندن مطالب مي شود.

۱۹. پشت كارت شما بايد حاوي نكات مهم و ضروري در مورد نوع فعاليت و سرويس دهي شما باشد. اين باعث مي شود مردم شما را بهتر و زودتر به ياد آورند.

۲۰. اگر مي دانيد در يك سال بيشتر از ۱۰۰۰ كارت استفاده نمي كنيد مطمئن باشيد در كار و تجارت خود شكست خواهيد خورد. بنابراين روش خود را تغيير داده و كاري كنيد كه كارت ويزيت بيشترين نفع را به شما برساند.

۲۱. بهترين روش براي اينكه ببينيد آيا كارت ويزيت شما يك كارت ويزيت به يادماندني هست يا نه اين است كه كارت ويزيت خود را بين تعداد زيادي كارت ديگر قرار دهيد و آن ها را از يك تابلو آويزان كنيد، سپس به آن ها نگاه كنيد. اگر كارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب كرد مطمئن باشيد كارت ويزيت خوبي است. اما اگر اين اتفاق نيفتاد بدانيد در يك قسمت از كار اشتباه كرده ايد.

۲۲. اگر كارت خود را به مشتري ارائه كرديد و او با ديدن آن چيزي در مورد اينكه چقدر كارت خوبي داريد صحبت نكرد و يا اصلا چيزي در مورد كارت نگفت، اين ها نشانه هايي است كه نشان مي دهد كارت شما از فاكتور WOW برخوردار نيست بنابراين چيزي هم براي گفتن در مورد آن وجود ندارد.

۲۳. وقتي كارت ويزيت تان را به مشتريان خود مي دهيد از آنها نيز بخواهيد كارت شان را در اختيار شما قرار دهند. با اين روش مي توانيد با آنها در ارتباط باشيد بنابراين مطمئن باشيد كار و شغل خود را در سطح وسيعي گسترش داده ايد.

همانطور كه مي دانيد نمايشگاه الكامپ ( الكترونيك و كامپيوتر ) كه يكي از بزرگترين و مهمترين نمايشگاههاي ايران است در روزهاي دوم تا پنجم آذر برگزار شد. سعي كردم از تمام اين چهار روز بخوبي استفاده كنم و در غرفه مان حضور پيدا كنم تا تحقيقاتي در زمينه مشتريان ، رفتار آنها ، چگونگي جلب توجه آنها و … انجام دهم. با بسياري از مديران شركتها و سازمانها آشنا شدم ، شركتهايي كه درآمدهاي قابل توجهي دارند. يكي از مواردي كه خيلي توجهم را جلب كرد ، كارتهاي ويزيتي بود كه افراد مختلف به من مي دادند.

كارت ويزيت يكي از مهمترين و ساده ترين ابزار بازاريابي به شمار مي رود. توسط آن شما خود و كسب و كارتان را در كمترين زمان به ديگران معرفي مي كنيد. بنابرين براي طراحي آن بايد وقت كافي اختصاص دهيد. چند نقطه ضعف را كه در اغلب كارتهاي ويزيت مشاهده كردم ، با شما درميان مي گذارم تا از آنها بپرهيزيد.
۱- عدم توضيح زمينه كاري

كارتهايي را دريافت كردم كه بر روي آنها فقط نام شركت ، نام شخص و سمت شخص نوشته شده بود. و نام شركت زمينه كاري را مشخص نمي كند. فرض كنيد نام شركتي “فرافناوران روز” باشد. آيا مي توانيد حدس بزنيد اين شركت چگونه مي تواند براي شما مفيد باشد؟ بنابرين بر روي كارت ويزيت به وضوح زمينه كاري را ذكر كنيد.
۲- استفاده از عكسهاي نامناسب

كارت ويزيتي دريافت كردم كه بيشتر شبيه به كارت ويزيت ميوه فروشي ها بود! البته زمينه كاري شركت واردات سخت افزار كامپيوتر بود، ولي طراح خلاق كارت ويزيت براي نمايش تفاوت آنها با ديگران از عكس چند ميوه استفاده كرده بود كه يكي از آنها رنگي متفاوت داشت. كارت ويزيت مكان مناسبي براي نمايش خلاقيتهاي طراح نيست و صرفا جهت معرفي و بازاريابي كسب و كار بكار مي رود.
۳- عدم استفاده از جملات توضيحي

بياييد شركتهاي جهان را به دو دسته تقسيم كنيم. شركتهاي بسيار معروف و شركتهاي معمولي. شركتهاي بسيار معروف نيازي به توضيح كسب و كار خود ندارد و اگر بر روي كارت خود بنويسند مايكروسافت ، همه مي دانند كه چه كاري انجام مي دهد. شركتهاي معمولي، شركتهايي هستند كه غالب افراد آنها را نمي شناسند. چنين شركتهايي بايد كارشان را در يك يا دو جمله توضيح دهند. كارتي دريافت كردم كه بر روي آن نوشته شده: شركت … انجام پروژه هاي اتوماسيون. آيا با اين عبارت دقيقا متوجه مي شويد اين شركت چه كمكي به شما مي كند؟ بجاي آن مي توان نوشت:” با نصب دستگاههاي هوشمند در كارخانجات ، نياز به كارگران كمتري خواهيد داشت”. اين جمله سرنخي ارائه مي كند كه نشان مي دهد همكاري با اين شركت ، شايد نياز به نيروي انساني را كمتر سازد. بنابرين انگيزه بيشتري براي تماس و گرفتن اطلاعات بيشتر مي دهد.
۴-استفاده از فونتهاي بسيار ريز

در طراحي كارت ويزيت از فونتهاي بسيار كوچك استفاده نكنيد. مدير سالخورده اي كارتي را به من داد و بلافاصله توضيح داد كه آدرس سايتشان را با حروف بزرگتر يادداشت كنم زيرا ناخوانا بود! در نوشتن آدرس سايت از فونتهاي كوچك و همچنين از سايه و افكتهاي فتوشاپ استفاده شده بود. شايد يك گرافيست ترجيح دهد كارتي با فضاي خالي و نوشته هاي ريز طراحي كند، ولي يك بازارياب به فروش مي انديشد و نه فقط به زيبايي كارت.


برچسب: ، آموزش طراحي كارت، انواع كارت ويزيت، طراحي و چاپ كارت ويزيت، نمونه كارت ويزيت، نكات طراحي كارت ويزيت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۱۰:۵۴ توسط:maryam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :